Tuesday, May 8, 2012

Jadilah Seperti Minyak...



Kalau kita perhati..apa akan terjadi ye kalau kita mencampurkan air dengan minyak?
     -pasti terasing bukan??
Kalau kita perhati...apa akan jadi kalau kita tumis bawang tanpa minyak?
     -pasti tumisan itu tidak menjadi bukan??
Dan kalau kita perhati...apa akan jadi kalau bawak kereta tanpa minyak?
     -pasti kereta itu tak boleh bergerak bukan??


Lagi! Kalau kita perhati...dunia kini saaaaanngat membutuhkan dan memerlukan minyak untuk menjamin kehidupan yang baik untuk manusia...kerana tanpa minyak bagaimana ingin melakukan proses import dan eksport...tanpa minyak juga bagaimana kita ingin me "laku" kan perniagaan roti canai serta nasi berlauk kita??...Lagi! Tanpa minyak bagaimana kita ingin memastikan rambut kita sentiasa tersusun rapi ,berkilat wangi lagi menawan hati2 para majikan untuk menerima kita untuk bekerja di tempat mereka??


Haha!! Kesimpulannya, dunia kini akan lumpuh dan cacat bahkan boleh jadi mati TERUSS!!.. jika tidak ada minyak yang menemaninya...betul ke??

Istighfar sekejap....astagfirullah 3X...
.
.
.
.
.
Ikhwah akhwat sekalian /Saudara saudari sekalian ,
     Begitu juga dengan kita...
-Mana perginya orang2(minyak) yang apabila dimasukkan @ termasuk ke dalam gaung jahiliyah(air), maka dia akan automatik mengasingkan hatinya dari jahiliyah tersebut??
-Mana perginya orang(minyak) yang akan membantu @ menyempurnakan proses penumisan bawang(da'wah @ pembinaan daulah) di atas kuali ini (atas muka bumi ini)??
-Mana perginya orang2(minyak) yang dengan kewujudannyalah (dengan izin Allah) dakwah di sesuatu tempat itu bertambah-tambah laju ???

DIMANAKAH ANDA???


-Nampak tak sahabat? Dunia ini sangat2 membutuhkan orang2 yg seperti ini untuk memakmurkan dunia dan menjauhkan manusia dari kesengsaraan yang boleh membuatkan manusia TERUSS MATI!! (mati hati) di alam dunia yang fana' ini .

*Kesimpulannya, dunia kini akan lumpuh dan cacat dan sekali lagi boleh mati TERUSS!!....jika tidak ada Khalifah2 (yang bertaqwa yang setiap malam menitis air mata semata2 kerana cinta kepada Tuhannya) yang membela nasib ummatnya...

    p/s : apapun...sebenarnya dakwah & tarbiyah tidak memerlukan kita , tetapi kita yang memerlukan mereka...islam akan tertegak juga suatu masa nanti...cumanya adakah kita tergolong dalam kalangan minyak yang membantu proses itu atau tidak...Marilah sama2 kita muhasabah diri kita...harapnya tangan yang menulis ini lebih tergerak berbanding anda yang membaca...wallahu a'lam...

akhir kata....."Jadilah Seperti Minyak"....Sekian... :-)


No comments:

Post a Comment